Tuesday, December 27, 2011

Aurat seorang hawa :)

Assalamualaikum 
Profile Pictures
Eacehh , tittle aku kali ni macam menarik kann ? Hehe .

Zaman modern sekarang ni pelbagai fesyen terkini dann terhangat di pasaran . Hoho . Pandai-pandailahh pilih ye . Jangan mudah terikut-ikut sangatlahh . Lagi-lagi kita sebagai seorang muslimah :) Sekarang ni musim orang pakai shawl . Hana Tajima lahh . Eahh betul ke spelling ? Ape-ape jelah . Aku taktahu sangat . Kesian kann aku . Haha . Then , pakai pulakk rantai owl tu . Kesian lagi kat aku . Takde langsung bende-bende itu semua . Hehe 

Haa , takpelahh . Janji aku pakai tudung dan menutupi dada . Choy, buat ape kalau kita pakai shawl cun-cun tutup rambut ape semua . Then buat sanggul tinggi menggunung , macam boleh sangkut beg kat sanggul tu tapi tak menutupi dada ? Sama macam tak menutupi aurat . Okay, aku nak bagitahu something . 

Allah SWT berfirman dalam Surah An-Nur ayat 31 . Bermaksud :
Hendaklah mereka tutupkan tudung (selendang) mereke ke leher dan ke dada mereka . 

You nampakk kann ? eahh, geli pulakk pakai I U dalam blog . Hehe . Okay, menutup dada dengan tudung barulahh cara menutup aurat yang betul . Okay, kalau kau orang semua nak tengok kesalahan aurat yang sering dilakukan oleh muslimah hari ni . Tekan ni

Aku macam dah lali kena kutuk dengan budak hot time hang . Alahai kau , hot sangat lahh tu . Aku selalu ditanya macamni " Eahh, kau ni tak reti pakai shawl eahh ? Sakai lahh kau wei " . Sesedap jem nutela jeh kau cakap aku begitu . Daripada kau ? Pakai shawl lilit-lilit cun gila tapi tak tutup aurat betul buat ape ha ? Kira okaylahh aku pakai tudung syiria . Lawa lahh . Bute ke ape kau ni . Haihh . 

Sehelai rambut perempuan yang dilihat oleh bukan muhrimnya menyebabkan dia berada di dalam neraka selama 70 tahun pengiraan hari akhirat . Sehari disana bersamaan dengan 1000 tahun di dunia - Google . 
Ya Allah , kalau kat Facebook tu macam mane eakk ? Punyelahh ramai friends aku yang hot tak hot uploaded gambar dia orang yang tak pakai tudung . Hurmmm , renung-renungkan lahh :) 

No comments: