Thursday, January 26, 2012

Kisah benar ya.

Assalamualaikum
"Bekk. Bekkk.Bekk". Kedengaran suara kambing. Pak cik Dollah di hujung kampung bela kambing. Mujur aje bau tahi kambing itu tak merebak sampai kat rumah nenek. Aku bersyukur gila.



Rasulullah SAW pernah ditanya oleh para sahabat; "Apakah ciri-ciri seorang manusia yang boleh dijadikan teman baik?" Baginda SAW menjawab yang bermaksud; "Dia adalah teman yang bersama-sama membantu kita ketika kita mengingati Allah SWT dan dia jugalah yang memberi peringatan kepada kita ketika kita alpa dan lalai mengingati-Nya".

Kenapa perlu ada exam ya? Hapuskan aje lahh. Membazir banyak kertas tahuu. Budak lelaki kelas aku, lepas habis bincang paper terus campak masuk dustbin. Membazir kan amalann syaitoooonn. Hapuskann exam! Hapuskan exam! K, lol. Ade siapa sokong exam dihapuskan di malaysia ni ? Sokonglahh. Nanti saya bagi hadiah gula gula.
Tumblr_lky6fycyfk1qd7w9fo1_250_large 
Aku tahu kau lebih tua daripada aku. Perempuan berusia 16 tahun. Ohh please, jaga tepi seluar sendiri ya. Aku malas nak jaga seluar kau. Jenama apa ya? Levis? Lee? Ughh, peduli apa aku. Kau sama aje dengan aku sebenarnya. Bila meninggal, tanah tempat kita.




No comments: