Friday, March 9, 2012

Tutup aurat supaya selamat

Assalamualaikum
Now, aku nak kupas mengenai aurat. Hemn, aku ni taklah perfect sangat dalam semua aspek menutup aurat. Tapi, aku cuba untuk sempurnakan. Insya-allah. Next year aku nak pakai tudung labuh yang bulat tu. Anis kata nanti aku makin comel x__x

Kerana Allah Sangat Menyayangi Wanita 

Apabila Allah swt mengharamkan wanita mendedahkan kecantikan zahirnya, bukan kerana Allah swt menyekat kebebasan wanita, tetapi kerana Allah menyayangi wanita. Mematuhi hukum menutup aurat, ia akan membawa keselamatan dalam kehidupan. Tidak ada wanita yang akan teraniaya dan menderita kerana hukum menutup aurat. Sebaliknya, dengan mendedahkan aurat mereka telah menzalimi diri mereka dan merosakkan orang lain.

Bayangkan, kalau Allah tidak menyuruh kaum hawa menutup aurat? Apakah yang akan terjadi kepada bumi ini. Mesti maksiat dahsyat gilaaa gilaaaa. Yelah, perempuan yang pakai sexy-seksa ni boleh mengundang nafsu LELAKI.

Actceli, memakai tudung tak sama dengan menutup aurat. 

No comments: