Tuesday, May 1, 2012

Hello May

Assalamualaikum
Hari ni first may. Ya Allah, betapa cepatnya masa berjalan. 
Perkara annoying time camping, bila aku baru aje nak masuk toilet sangkut towel. nanti ada orang ketuk pintu then cakap "woi,cepatlah". Eh, siape suruh kau lambat. siapa cepat dia dapat lah.

27-29 April aku camped dekat Kem Pengakap Melaka. Ade majlis penyampaian sijil pengakap raja sekali. nak cuti semester nanti ade camping dekat sungai rambai and bulan 11 tak silap aku ada jambori dekat Selangor. Insya-allah aku pergi.

Yang namanya manusia tu memang ada hati dan perasaan. Bila cakap bab hati dan perasaan ni memang agak sensitive. tapi, ade jugak sesetengah orang yang keras macam batu hatinya. kalau aku lah, tak keras sangat tak terlalu sensitive sangat.

Kalau dah namanya camping, tak payah nak kecoh sangat bab mandi. come on, jangan jadi gedik boleh tak kakak. setakat tak mandi satu hari tu apelah sangat. aku sekali aje mandi. dapat cuci muka, gosok gigi dah kira bersyukur la tu. aku harap, kakak-kakak tu tak pergi lagi camp. buat tekanan jiwa dekat orang lain.
Tumblr_m37yyqwpka1qiaqpmo1_500_large

Alhamdulillah, exam untuk menengah rendah start 21/5. Ya Allah, tinggal 20 hari. Sempat ke? Mathematics punye formula pun tongkang pecah dalam otak ni. aku bukannye malas nak cuci pinggan, lap pinggan, simpan pinggan, sapu lantai, angkat sidai lipat baju. masalahnye, den takde mood. ibu, tolonglah faham.

aku tengah kumpul duit nak beli hadiah untuk 5  ke 8 orang cikgu. cikgu huda, cikgu robiah, teacher puspa, cikgu faridah, cikgu khatijah, cikgu nimarni. aku tengah fikir, nak ke bagi hadiah kat cikgu mohammad? haha. bagi kot. yelah, cikgu math yang palinggg best le katakannn -___-