Monday, October 29, 2012

He knows.

Assalamualaikum
hijabi-muslimaah:

No matter what you might be facing right now or what comes up in the future, remember two things; Allah is with you and He’s in control.
Sedang aku menulis entri ini, aku dalam proses mengumpul semula kekuatan. Aku lemah di saat ini. Ya Allah, berikanlah aku sedikit kekuatan untuk terus bertahan menghadapi setiap satu keperitan yang aku tempuhi. Dan berikanlah juga aku kekuatan iman dikala Engkau mengurniakan segala nikmat kepadaku, agar aku tidak lalai dalam dunia yang sementara ini.

Aku berasa sedikit terkilan, kecewa, pasrah dan perasaan aku bercampur aduk ketika menerima result final exam. Hanya 5A. Alhamdulillah. Tapi, bila ibu call petang tadi and tanye berapa B dan C dia terkejut. And aku rasa aku dah kecewakan dia. Dear mom and dad, pardon me. I was disappointed both of you. I know, im not a good daughter. But, i'm promise that i'll try to do the best for my PMR exam which is next year. InsyaAllah, I can fulfil all my promises. 


Aku berdoa siang malam mintak dengan Allah supaya dapat 8A dalam setiap exam and test. Tapi aku takpernah dapat. And, doa aku masih tidak terkabul. Aku dengan sedaya upaya meyakinkan diri aku yang Allah melihat serta Allah mendengar setiap doa hamba-hambaNya. Dia yang Maha Mendengar, tiada batasan dalam pendengaranNya. Dia mendengar setiap satu perkataan, perkara yang terlintas dalam hati kita. Aku percaya Allah tahu apa yang terbaik buat aku. Bila aku fikir balik, tidakkah aku bersyukur sewaktu Dia memakbul permintaan aku untuk mendapat 8A dalam UPKK dan lalaikah aku untuk bersyukur kepadaNya ketika dia memakbulkan permintaanku untuk mendapat keputusan cemerlang dalam UPSR. Adakah Allah mempunyai rancangan yang lebih baik untuk aku? Aku yakin Allah itu menepati janji. Surely He knows and we don't know. Allah adalah perancang takdir yang terbaik. Bersangka baiklah dengan Allah. 

Ya. Kehidupan tidak pernah mudah. Berfikiran matang dan hadapinya.